У сучасній Україні, згідно із законодавством, обслуговування державною мовою є обов'язковим для всіх підприємств та установ, незалежно від їхньої форми власності.

Це означає, що супермаркети, ресторани, банки, аптеки, бібліотеки та інші місця обслуговування мають надавати інформацію та послуги українською мовою.

Обслуговування у кафе / фото: Freepik
Обслуговування у кафе / фото: Freepik

Що робити, якщо вас відмовляються обслуговувати українською?

На сайті уповноваженого із захисту державної мови поділилися порадами.

Популярні новини зараз
Українцям будуть по-новому вручати повістки: все зміниться з 16 липня Готуйте додаткові 300 гривень: українцям прийдуть перераховані платіжки Комунальники вирішили не церемонитися: який тариф злетить одразу на 90% Гороскоп на тиждень 17-23 червня для всіх знаків Зодіаку: знайомства Овнів, війна Близнят та скандалу Козорогів
Показати ще
  1. Відповідно до закону, якщо вас відмовляються обслуговувати державною мовою, ви можете звернутися до керівництва закладу або на гарячу лінію відповідної установи.
  2. У разі повторної відмови рекомендується зафіксувати факт такої відмови та дані підприємця, а потім звернутися зі скаргою до Уповноваженого щодо захисту державної мови.

Як захистити себе у разі відмови звернення українською / фото: Уповноваженій із захисту держмови
Як захистити себе у разі відмови звернення українською / фото: Уповноваженій із захисту держмови

Штрафи за порушення законодавства про мову у сфері обслуговування можуть становити від 5100 гривень до 6800 гривень. У разі накладення штрафу справа розглядається за участю представника підприємства.

До кого звертатись у разі порушення своїх прав?

Вам слід звернутися за допомогою до Уповноваженого із захисту державної мови, також відомого як мовний омбудсмен.

Для цього ви можете надіслати скаргу електронною поштою на адресу skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити форму скарги на офіційному веб-сайті Уповноваженого: https://mova-ombudsman.gov.ua.

Як захистити себе у разі відмови звернення українською / фото: Уповноваженій із захисту держмови
Як захистити себе у разі відмови звернення українською / фото: Уповноваженій із захисту держмови

При поданні скарги важливо вказати такі дані:

  • Ваше прізвище, ім'я та по батькові, а також місце проживання;
  • Суть вашої скарги;
  • Дату подання скарги;
  • У разі електронної скарги, необхідно вказати вашу електронну адресу для можливості отримання відповіді.

Уповноважений із захисту державної мови зобов'язаний розглянути вашу скаргу та вжити відповідних заходів у разі виявлення порушень законодавства про мову.

Раніше Знай.ua стало відомо про те, що італійка спробувала українське сало, але її реакція здивувала всіх

Вам буде цікаво дізнатися, чи речі пропадають просто з камери зберігання: українцям розповіли, що робити у разі крадіжки в супермаркеті