10 років тому під Дніпром сталася найкривавіша масштабна ДТП з пасажирським автобусом за всю історію України. В результаті загинуло 45 осіб.

Ця катастрофа за кількістю жертв є найбільшою на Україні з моменту здобуття нею незалежності в 1991 році і однією з найбільших у світі за всю історію катастроф подібного роду, пише Дніпровська Панорама.

Як все було

12 жовтня 2010 р.на залізничному переїзді в м. Марганець Електровоз зніс рейсовий автобус. У ДТП загинули 45 осіб, 7 отримали травми.

ДТП сталася 12 жовтня 2010 року вранці близько 09:25 на 116-му кілометрі перегону Нікополь—Марганець лінії Кривий Ріг — Запоріжжя.

Популярні новини зараз
Надіються всі, але мало хто відчує: чого чекати від індексації пенсій у 2025 році Дають лише 3 дні: в Україні змінилися правила повісток поштою, що це змінює для чоловіків Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно Українців попередили про три місяці без пенсії: у кого будуть проблеми з ПФУ
Показати ще

За даними відомств, автобус БАЗ А079.14 «Еталон» (держ. номерний знак АЕ 5761 АА), у якому перебували 52 пасажири, рухаючись за маршрутом міська поліклініка — село Городище (селище на околиці Марганця), виїхав на залізничний переїзд на заборонний сигнал світлофора (поперемінно миготливі червоні вогні), де з ним зіткнувся електровоз ВЛ8-1583, що рухався в момент удару зі швидкістю 82 км/год за маршрутом Нікополь — Марганець — Канцеровка.

Локомотив протягнув автобус уздовж шляху до повної зупинки близько 300 метрів. У кабіні локомотива знаходилися три машиністи-інструктори, жителі міста Нікополь.

Версія, що 56-річний водій маршрутки з понад 30-річним досвідом роботи Микола Гречко пропустив їдучу електричку і не помітив, як відразу за нею їхав локомотив, який їхав не за розкладом, помилкова, так як в цей час електричок не було, і видимість була достатня. Власник маршрутки був засуджений на 5 років.

Незважаючи на заборонну сигналізацію (даний переїзд був без шлагбаума), Микола Гречко почав рух через шляхи.

На місці аварії відразу загинули 38 осіб. Ще 7 померли в лікарні.

Офіційна версія - винен водій

Слідство дійшло висновку, що винуватцем ДТП став водій Микола Гречко, який поїхав через переїзд на заборонну сигналізацію. Однак кримінальну справу стосовно нього було закрито, оскільки сам він у тій катастрофі теж загинув.

До відповідальності притягнули лише приватного підприємця Іллю Івасенка (власника автобуса). Йому дали 5 років. Причому засудили його за ст.271 Кримінального кодексу України «порушення вимоги законодавства про охорону праці».

Іллю Івасенко звинуватили в тому, що він не оформив водія на роботу і не провів з ним всі необхідні інструктажі. ДО РЕЧІ, Ілля Івасенко постав перед судом не відразу. Після інциденту він виїхав з країни і переховувався. Затримали його в Бресті і пізніше передали українській владі.

Злий рок і не тільки

Не можна не відзначити трагічний збіг обставин, який мав місце в день зазначеного ДТП. Виявляється, за півтори години до згаданої аварії поблизу станції Канцерівка сталося зіткнення вантажного поїзда з трактором, який виїхав на залізничний переїзд на заборонний сигнал світлофора.

Тракторист загинув, трактор був розбитий. Локомотив поїзда в результаті зіткнення теж був пошкоджений до такої міри, що потрібна була його заміна. І саме у зв'язку з цим зі станції Нікополь сюди і був відправлений резервний Електровоз.

Це, як ви зрозуміли, був той самий ВЛ8-1583, який наздогнав рейсовий автобус «Еталон» на переїзді в м.Марганці. Як уже зазначалося, локомотив їхав зі швидкістю 82 (75) км / год (ймовірно, залізничники поспішали).

Підкреслимо, що у відкритих джерелах ніде не говориться, що в зазначеному ДТП може бути і частина провини залізниці.

До речі, на цю особливість звертали увагу родичі деяких загиблих пасажирів, які, як не дивно, стали на бік власника автобуса Іллі Івасенка. Ось що розповіла Алла Келембет, яка втратила в кривавій аварії свого батька:

"Ми будемо підтримувати Іллю. Не він був за кермом. Ми не хочемо, щоб крайнім у смерті 45 людей став тільки підприємець.

У трагедії є провина залізниці, адже світлофор там не працював, шлагбаума не було, а локомотив, який розчавив автобус, мчав на шаленій швидкості".

За інформацією сайту delo.ua, місцеві жителі розповідали, що до аварії в жовтні 2010 р.на цьому переїзді були проблеми з сигналізацією. Вона працювала, навіть коли там не було поїзда. Можливо, тому водій і зважився їхати на заборонний сигнал.

Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше

Нагадаємо, раніше На Закарпатті чоловікові відрізало ногу на ходу-невдало стрибнув

Як повідомляє портал «Знай.иа» Водій Chevrolet Tahoe вирішив" проскочити " перед поїздом, моторошне відео

Також «Знай.иа " писав, що Переповнений шкільний автобус на швидкості врізався в потяг: водій загинув на місці, десятки постраждалих